Fächer

Deutsch Die max. Anzahl von Fragezeichenpositionen für ein Fach
English Max one history lesson on 6th position in each class (solution 2)
Deutsch Zwei Fächer können sich nicht folgen/können nicht an demselben Tag sein.
Deutsch Spezielle Verteilung der Fächer über die Woche festlegen
Deutsch Zwei Stunden Geographie während der Woche können nicht am Freitag und dann am Montag sein
Deutsch Ich will, dass ein Fach in einer Klasse an denselben Positionen ist wie ein Fach in einer anderen Klasse
Deutsch Zwei bestimmte Stunden (Fächer) müssen gleichzeitig verlaufen
Deutsch Wir brauchen Fächer A,B,C an gleichen Positionen in Klassen 1,2,3 haben
Deutsch Zwei Schulfächer müssen nacheinander folgen
Deutsch Verteilung der Unterrichtsstunden über die Woche
English I want to have Math lessons in a class on the same period every day
Deutsch Ich möchte das Geographie in der letzten Stunde eines Tages Unterrichtet wird z.B.: in den Klassen 5.A, 5.B, 5.C...
English Modifying the default card distribution per week for the subject
English I want just one PE/Art/Drama lesson per day
English I have Geography two times per week. It shall not be on consecutive days.
English How can I define lessons that can be outside teaching block(in the afternoon)?
English There can be two maths on one day, but not consecutivelly
English There can be two math lessons on one day, but they need to be placed consecutivelly
English Biology cannot be on the day after Chemistry
English Double lessons must be before single lessons
English Biology has to be in the afternoon in certain classes and in the morning in other classes
English 5A has to have Biology right before or after biology in 5B (the two classes have to have biology lesson on consecutive periods)
English French and Spanish language lessons can be in one day, but with a gap at least 2 periods
English How to distribute lessons in multiple weeks timetable.